Hello Sydney~

Alla inlägg den 10 april 2014

Av Jennifer Skopac - 10 april 2014 17:25

Hur var det egentligen i Prag?

Oj oj oj... var ska jag börja.


Prag var en fantastisk stad, med många fina gamla byggnader. Vi besökte dock inte hela Prag utan bara det så kallade

 Gamla Stan.

Vi var i Prag i cirka 4 dagar och 3 nätter, vilket var perfekt, inte för länge och inte för kort.

Vi hann men ganska mycket för att vara 4 dagar, vi hann shoppa jätte mycket, kolla på turist attraktioner och bara allmänt gått runt.

 


Vi kom till prag vid kl 16:00 på Söndagen, och det första vi gjorde när vi kom dit var att åka till hotellet.

Hotellet hette Mocha, och var ett väldigt fint och fräscht hotell. Fräschare än vad jag trodde faktiskt.

Det var ganska varmt ute så vi tog av oss jackorna och gick bara i tröja och byxor, vilket var väldigt härligt.


Första dagen, då på söndagen så gick vi bara runt på stan för att som lära känna staden. Men vi hann inte så långt eftersom vi var riktigt hungriga. Så vi åt på en resturang med uteplats, där vi kunde kolla på personer som försökte samla pengar och få en publik.

Jag åt väldigt goda Rebenspjäll, Tjeckiska Rebenspjäll, thats it.

 

   

   

Nästa dag besökte vi Den Kinesiska Marknaden.

Vilket var en ganska så stor marknad med massa olika stånd. Det var riktigt kul att gå på marknaden, eftersom 1. Jag älskar Kina. 2. Jag älskar att gå på marknader. Men det ända som inte var kul var att man kan inte kolla på något utan att försäljaren kommer så här: "Oh you want this one? Well I can give u a really good prize, What do you want to pay for it ? I can give u a really good prize, a really good one."

Hade jag ens sagt att jag ville ha något? Nej. Utan jag bara stod och kollade på den, kanske tog upp den. Men inte mer än det .

vi var där ganska länge och jag köpte några saker, vilket ni ska få se sedan efter jag har berättat allt xD

   

Jag och min syster hade väldigt svårt att hinna med att knäppa kort på allt, mamma och min lossas pappa gick så snabbt så fick knäppa en eller två bilder sen springa ihjäl för att komma fram till dom.

Men några kort hann vi att ta (:

     

Det där del 1. Anledningen till att jag delar upp detta är för att ni aldrig skulle  orka läsa allt ihop på en och samma gång. För jag vill ju inte missa detaljerna ^^


Del 2 kommer strax :D


Hejdåe :)


Translate ♥

Presentation ♥


♥Jennifer♥

Hej, mitt namn är Jennifer. Men kalla mig Jenni. Jag är är 13 år och bor i en liten stad som heter Örnsköldsvik!♥

Kalender ♥

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen ♥

Kategorier ♥

Länkar ♥

e.l.f. Cosmetics Danmark


Ovido - Quiz & Flashcards